NL FR
0

RETOURBELEID

DIT RETOURBELEID WORDT UITGEGEVEN DOOR SODASTREAM ENTERPRISES N.V. ('SODASTREAM', 'WE', 'WIJ', 'ONS' EN 'ONZE'). BIJ SODASTREAM BEGRIJPEN WE DAT DE KANS BESTAAT DAT U EEN AANKOOP VAN ONS MOET RETOURNEREN, EN WIJ WILLEN HET RETOURPROCES VOOR U ZO EENVOUDIG EN GEMAKKELIJK MOGELIJK MAKEN.

1. AANKOOPBEWIJS

Als u met ons contact opneemt om een van uw rechten in het kader van dit Retourbeleid uit te oefenen, vragen wij u om voldoende bewijs te leveren dat u de aankoop van SodaStream hebt gedaan op onze website op www.sodastream.be(''Website').

We aanvaarden de volgende documenten als aankoopbewijs: 

  • het referentienummer van de online bestelling;
  • de e-mail met de bevestiging van uw bestelling of het ontvangstbewijs dat u van ons hebt ontvangen; of
  • betalingsbewijzen.

We kunnen ook financiële overzichten aanvaarden zoals creditcardoverzichten of een rekeninguittreksel (maar als de artikelen niet duidelijk op het aankoopbewijs zijn vermeld, is er mogelijk meer dan één soort aankoopbewijs vereist).

2. RETOURZENDINGEN OMDAT U VAN GEDACHTEN BENT VERANDERD

Als u om welke reden ook ontevreden bent over uw aankoop via de Website van SodaStream, kunt u het artikel naar ons terugsturen, op voorwaarde dat alle volgende voorwaarden (cumulatief) zijn vervuld:

1) Terugbetalingen of geruilde of geretourneerde artikelen naar SodaStream mogen alleen zijn voor aankopen die via de Website van SodaStream zijn uitgevoerd. Als u uw SodaStream-product van een (online) detailhandelaar hebt gekocht, gelieve dan hun beleid voor retourzendingen/omruilingen te volgen;

2) Uw geretourneerde artikel(en) moet(en) vergezeld gaan van uw originele betalingsbewijs, of een toereikend aankoopbewijs, in lijn met ons Retourbeleid, zoals hierboven vermeld.

3) Alle geretourneerde artikelen moeten nieuw zijn, in hun originele staat, uitgerust met alle originele onderdelen, ongebruikt en naar het oordeel van SodaStream onbeschadigd, vóór ze kunnen worden aanvaard.

4) Tenzij anderszins vermeld door SodaStream (volgens deze voorwaarden of op de Website), hebt u het recht om de gekochte producten te retourneren/om te ruilen binnen 14 dagen na de dag waarop u of een derde partij (niet de pakketbezorger) die door u wordt aangegeven, het materiële bezit van het (de) artikel(en) heeft verworven. Opgelet: bepaalde artikelen in een verzegelde verpakking kunnen niet worden geretourneerd nadat de verpakking is geopend, met het oog op de bescherming van de gezondheid of om hygiënische redenen, als het pakje na levering is geopend.

Raadpleeg de helpsectie op de Website voor praktische informatie over de te volgen retourprocedure. Neem contact op met de klantenservice [link invoegen] [add final link to support site] voor verdere instructies.

3. ANNULERING

U kunt verzoeken om een bestelling kosteloos te annuleren zonder dat u daarvoor een reden hoeft op te geven, op voorwaarde dat uw bestelling nog niet voor verzending is klaargemaakt. We beginnen bijzonder snel met de verwerking van bestellingen bij onze online winkel. Neem contact op met onze klantenservice om een annulering aan te vragen. U ontvangt een bevestiging als zij erin slagen uw bestelling vóór verzending te annuleren. Als annulering niet mogelijk is, zal/zullen het (de) artikelen aan u worden geleverd en kunnen ze in overeenstemming met ons Retourbeleid worden geretourneerd.

4. DEFECTE ARTIKELEN, SODASTREAM-GARANTIE

We zijn erg trots op alles wat we doen en zijn net zo teleurgesteld als u als het product dat u ontvangt op welke manier dan ook niet voldoet. Bel onze klantenservice op 0800-74807 (BE) of 0800-28527 (LUX) of verstuur online een ticket via [link invoegen] [add final link to ticket support site] en dan helpt iemand van ons klantenserviceteam u met veel plezier.

Als uw product defect is, hebt u mogelijk verschillende opties, afhankelijk van de vraag of ons garantiebeleid ('SodaStream-garantie') of uw wettelijke rechten nog steeds gelden.

HET VERKEERDE ARTIKEL ONTVANGEN?

Als u denkt dat u het verkeerde artikel hebt ontvangen of als een deel van uw bestelling ontbreekt, neem dan contact op met ons klantenserviceteam op 0800-74807 (BE) of 0800-28527 (LUX) of verstuur online een ticket via [link invoegen].[add final link to ticket support site]

Als er een verkeerd artikel is verzonden of als uw bestelling onvolledig is, sturen wij ofwel een vervanging of betalen we u terug voor de ontbrekende artikelen (zoals met u overeengekomen).